Clujul mai primeşte o bucată de autostradă

Clujul mai primeşte o bucată de autostradă
Premierul Emil Boc a anunţat că Ministerul Transporturilor va demara în cel mai scurt timp licitaţia pentru realizarea tronsonului Gilău - Nădăşel, din Autostrada Transilvania.

Tronsonul Gilău - Nădăşel, de 9 kilometri, care iniţial era parte din proiectul Autostrăzii Transilvania, a fost scos de sub contractul cu Bechtel. Premierul Emil Boc a anunţat că pentru acest tronson Ministerul Transporturilor va organiza o nouă licitaţie, prin intermediul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, în perioada imediat următoare. Cei 9 km vor completa sistemul de centuri ocolitoare al Clujului, urmând să preia traficul greu dinspre Satu Mare şi Sălaj spre Bucureşti, şi a celui dinspre sud spre limita de nord-vest a ţării şi spre vest.

Chiar dacă nu a oferit prea multe detalii tehnice, premierul Emil Boc a dat asigurări că tronsonul Gilău - Nădăşel va fi scos la licitaţie în perioada imediat următoare de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. "După ce vom avea gata şi acest tronson, vom putea spune că sistemul de centuri al Clujului este complet, astfel că traficul greu din oraş va dispărea", a afirmat Boc. Acest tronson de numai 10 kilometri ar urma să fie legat de actualul tronson al autostrăzii, Câmpia Turzii - Gilău, urmând să poată prelua traficul dinspre Satu Mare şi Sălaj spre Bucureşti şi a celui dinspre sud spre limita de nord-vest a ţării şi spre vest. Mai departe, Bechtel are obligaţia să finalizeze tronsonul de la Mihăieşti până la Borş", a comentat Boc.

El nu a putut răspunde când anume va reuşi Bechtel să finalizeze autostrada până la Borş, în schimb a precizat că Ministerul Transporturilor caută soluţii pentru celelalte tronsoane ale Autostrăzii Transilvania. Conform datelor de la minister, se pregătesc documentaţiile de licitaţie pentru tronsonul Târgu Mureş - Câmpia Turzii, urmând ca celelalte tronsoane să fie licitate în funcţie de alocările financiare ulterioare. După ce guvernul a renegociat contractul cu compania Bechtel, au rămas nerealizaţi peste 300 de kilometri din cei 415 kilometri prevăzuţi iniţial în proiectul Autostrăzii Transilvania. Ministerul Transporturilor informa că pentru secţiunea Braşov- Făgăraş, în lungime de 48,4 kilometri, s-ar fi ajuns, de asemenea, la o soluţie: lipirea de Autostrada Comarnic- Braşov şi începerea procedurilor de concesiune la începutul anului viitor. Singura certitudine vizează doar tronsoanele Gilău - Mihăeşti şi Târgu Mureş - Câmpia Turzii, care însumează 60 de kilometri şi pentru care licitaţiile sunt prevăzute anul acesta. Pentru aceste tronsoane a fost estimat un preţ de circa 7,2 milioane de euro pe kilometru.

 

Comenteaza