16 milioane de euro pentru Dedeman Cluj

16 milioane de euro pentru Dedeman Cluj
Compania din domeniul retailului de materiale de construcţii şi amenajări interioare intră începând de astăzi pe piaţa locală. Dedeman pregăteşte a doua unitate la Cluj pentru 2013.

Deschiderea noului magazin de pe fosta platformă a Tehnofrig din vecinătatea gării a presupus o investiţie de 16 milioane de euro, au anunţat reprezentanţii reţelei Dedeman. Următoarele magazine de bricolaj anunţate pe plan local sunt al doilea BauMax şi Obi.

Unitatea din zona gării are o suprafaţă de vânzare de 16.000 mp, 400 de locuri de parcare şi comercializează 45.000 de produse, cu servicii adiţionale şi soluţii de finanţare. Oferta include materiale de bază în construcţii, gresie şi faianţă, instalaţii termice, instalaţii sanitare, instalaţii electrice, mobilă, decoraţiuni interioare, electrocasnice şi electronice, utilaje, scule şi accesorii şi produse pentru grădină. Dedeman Cluj are 230 de angajaţi: consultanţi de vânzări, referenţi în relaţii cu clienţii, casieri, recepţioneri marfă, şoferi şi personal administrativ. Compania a preluat anul trecut 3,7 ha din fosta platformă industrială din zona străzii Fabricii de Chibrituri, unde Tehnofrig deţinea 11,2 ha. Din valoarea totală a investiţiei, de 16 milioane de euro, achiziţia terenului a costat "un pic mai puţin de jumătate", spune preşedintele companiei, Dragoş Pavăl. Constructorii au început lucrul în 2010, planul iniţial stabilind deschiderea unităţii în februarie.

Conducerea Dedeman consideră piaţa de la Cluj una cu potenţial ridicat, deşi unitatea de aici este abia a 22-a din reţeaua naţională, la 19 ani de când compania băcăuană operează în România. "Ne bucurăm să inaugurăm la Cluj primul magazin din acest an, într-un oraş cu un potenţial de piaţă ridicat, unul dintre cele mai atractive din România din punctul de vedere al celor ce doresc să investească. Rezultatele financiare de anul trecut şi semnele evidente de oprire a recesiunii economice ne încurajează să ne păstrăm ritmul de extindere, condiţionaţi fiind doar de obţinerea la timp a autorizaţiilor necesare construcţiei magazinelor", susţine Pavăl, preşedintele companiei.

În doi ani, Dedeman plănuieşte deschiderea unui al doilea magazin la Cluj. "Sperăm ca asta să se întâmple în 2013. Nu avem încă achiziţionat terenul, dar vrem ca a doua unitate să fie în partea opusă a oraşului", a menţionat Pavăl. Compania a ajuns, anul trecut, lider în piaţa naţională de profil, cu o cifră de afaceri de 360 de milioane de euro, afirmă conducerea Dedeman.

Pentru 2011, Dedeman estimează o majorare cu 10% a cifrei de afaceri faţă de 2010. Anul trecut, compania a deschis cinci unităţi. Dedeman plănuieşte dezvoltarea reţelei cu patru-cinci magazine pe an, astfel ca până în 2015 să ajungă la 40. Dedeman are 4.300 angajaţi şi o suprafaţă de vânzare de 216.000 mp.

Aglomeraţie pe piaţa de bricolaj

Compania băcăuană se bate pentru clienţi la Cluj cu reţele funcţionale de câţiva ani. Pe piaţa locală mai operează reţele de profil ca Praktiker, Arabesque, Ambient sau BauMax. Ultima are planuri pentru o nouă unitate care va fi realizată în cartierul Someşeni. BauMax are alocaţi 12.000 mp dintr-un teren de 4,8 ha de pe str. A. Vlaicu, unde se va ridica şi un hipermarket. Reprezentanţii retailerului austriac au transmis că noul BauMax va fi deschis în 2012. Germanii de la Obi au anunţat şi ei încă de anul trecut intenţia de a intra pe piaţa locală de bricolaj.

Apariţii noi în zona Tehnofrig

"Magazinul Dedeman mobilează o zonă a oraşului care tinde să se dezvolte. Lucrurile nu se opresc aici", a anticipat primarul Sorin Apostu, prezent la inaugurarea oficială a Dedeman.Tehnofrig Imobiliare a iniţiat un proiect ce reglementează schimbarea destinaţiei fostei platforme industriale, care se transformă în zonă de comerţ-servicii. În propunerile proiectanţilor aici apare şi un posibil parc de retail.

 

 

Comenteaza