2,5 milioane de euro pentru “hotelul cu mall” din Dej

2,5 milioane de euro pentru “hotelul cu mall” din Dej
Proprietăţi cu afaceri încă funcţionale sau doar clădiri cu utilaje sunt scoase la vânzare în tot judeţul. Preţurile practicate nu i-au convins încă pe cumpărători să facă achiziţii.

În Dej, proprietarul a scos la vânzare hotelul Someşul, “cea mai înaltă clădire din oraş, poziţionată în zona ultracentrală”, după cum spune anunţul. Proiectul include şi un complex comercial. În Huedin se vinde altă unitate turistică, cu 1,5 milioane de euro, iar la Iclod e scoasă pe piaţă o fostă moară.

Clădirea hotelului Someşul din Dej are o suprafaţă utilă de 4.800 mp, dispusă pe 10 niveluri (demisol, parter, şapte etaje şi încă unul tehnic). Hotelul are în dotare 65 de camere şi cinci apartamente, un restaurant de 200 de locuri, o terasă de 100 de locuri, dar şi două saloane. Terenul pe care este amplasată construcţia are o suprafaţă de 3.700 mp, iar proprietarii au gândit aici înainte de izbucnirea crizei financiare un proiect conex hotelului: un centru comercial. “Art Mall Dej este primul mall din oraş. Clădirea va înconjura în mare parte hotelul. Vor exista intrări din complexul comercial direct în hotel. Mallul este prevăzut să aibă o suprafaţă de circa 10.000 mp, acesta putându-se construi în regie proprie sau cu fonduri externe”, precizează anunţul Blitz Imobiliare, agenţie care intermediază oferta. Preţul afişat pentru întregul “pachet” din Dej este de 2,5 milioane de euro, negociabil.

Deşi nu a primit încă oferte, proprietarul crede că va reuşi să vândă până la urmă hotelul. “Vreau să mă retrag din afacere. Am încercat să vând de câteva ori prin cunoştinţe, dar acum am apelat la o agenţie de profil. Ideea cu proiectul nou a venit înainte de criza economică. Eu cred că s-ar putea să găsesc cumpărător. Sunt companii hoteliere care vor lanţuri de unităţi în România. Începe şi oraşul să se dezvolte. Până acum vorbeam doar de turism de tranzit, acum au început să apară şi câţiva turişti”, spune Ioan Crişan, proprietarul hotelului. Lista structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare clasificate disponibilă pe site-ul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului nu include hotelul Someşul. “Hotelul este funcţional, este clasificat la 2*, dar am redus activitatea. M-am tot pregătit să îl opresc. Probabil mai aştep până în toamnă, iar dacă nu vând o să mă apuc de renovare şi de noul proiect”, a menţionat Crişan.

Şi în Huedin există oferte de unităţi turistice: un hotel/pensiune de trei etaje, cu teren de trei hectare se vinde cu 1,5 milioane de euro. Nu doar spaţii hoteliere vor să vândă proprietarii de clădiri. Fosta moară din Iclod a fost scoasă la vânzare pentru 150.000 de euro, preţ negociabil. Hala are o suprafaţă utilă de 1.000 mp şi un teren de 4.500 mp. Moara este echipată şi funcţională, iar preţul include şi utilajele aferente, potrivit precizărilor Mix Imobiliare, agenţie ce intermediază vânzarea. În Dâmbul Rotund este de vânzare un fost abator, cu utilaje şi dotări, pentru 400.000 de euro, preţ ce nu include taxa pe valoarea adăugată. Terenul are 5.000 mp, iar suprafaţa utilă a clădirii este de 1.500 mp. Destinaţia recomandată de agenţie: abator şi fabrică de mezeluri.

Foame de bani


“Situaţia întâlnită pe piaţă este opusă celei de acum trei-patru ani, când cererea pentru imobile sau afaceri bune pentru investit era mult mai mare decât oferta. Interesul investitorilor străini pentru piaţa clujeană şi creşterile de preţ din acea perioadă îi făceau de multe ori pe proprietari să amâne o decizie de vânzare în speranţa unor câştiguri şi mai mari într-un viitor apropiat. În prezent, nevoia tot mai mare de lichidităţi îi împinge pe proprietarii unor imobile/afaceri să le scoată la vânzare, astfel încât oferta existentă pe piaţă, chiar dacă la un nivel relativ redus, e mai mare decât cererea. Din perspectiva potenţialilor cumpărători aceste momente sunt cele mai bune pentru investit, având în vedere şi faptul că preţurile sunt la un nivel scăzut, iar piaţa imobiliară are în general un parcurs ciclic”, arată Doru Lupeanu, asociat în compania de consultanţă Fix Up Marketing.


Comenteaza