Festivalurile şi concertele umplu Clujul de turişti

Festivalurile şi concertele umplu Clujul de turişti
Turismul de evenimente reprezintă o nişă puţin exploatată, dar cu potenţial pentru afacerile din domeniu, într-o piaţă în care 90% din activitatea hotelieră este asigurată de cel de business.
Cluburile, concertele, festivalurile de film şi teatru pot aduce vizitatori în oraş, pe lângă cei veniţi să facă afaceri sau să vadă monumente. Deocamdată, astfel de evenimente contribuie încă modest la afacerile din turism, raportat la potenţial, cred jucătorii din piaţă.

Agenţia Eximtur a lansat o ofertă pentru cei interesaţi să vină la Cluj în perioada Festivalului Internaţional de Teatru Interferenţe, aflat în desfăşurare de la începutul lunii până în 12 decembrie: 5% reducere pentru cazare în Cluj pentru rezervări făcute în perioada evenimentului. “Festivalul Interferenţe, organizat pentru prima oară în 2007, este cel mai important eveniment teatral din Cluj şi unul dintre cele semnificative de cultură din ţară, având în vedere numărul şi valoarea artistică a companiilor străine invitate, notorietatea oamenilor de teatru, calitatea evenimentelor incluse în program, precum şi responsabilitatea, seriozitatea, experienţa şi reţeaua de relaţii şi de susţinere a organizatorilor”, arată reprezentanţii Eximtur.

O parte a turismului de eveniment este asigurată de divertisment, de cluburile din Cluj şi de reputaţia de oraş studenţesc creată în jurul oraşului. “Multă lume vine la Cluj pentru concerte. Nu trebuie neapărat să fie trupe mari sau evenimente grandioase. Sunt tineri care vin la concertele din cluburi, pentru diverşi DJ, pentru evenimentele din cluburi ca Midi şi Obsession. Aceştia stau câte o zi, două, în special în weekenduri. Vin din judeţele limitrofe Clujului, dar şi din judeţe mai îndepărtate, Sibiu, Braşov”, a exemplificat Camelia Silveşan, manager al hotelului Capitolina. Cu prilejul concertului Iron Maiden, reprezentanţii Asociaţiei Hotelierilor din Cluj (AHC) au menţionat potenţialul neexploatat pe care îl are Clujul pe acest segment.

“În ultimul timp, Clujul a devenit cunoscut ca oraş al studenţilor, ca destinaţie bună şi pentru divertisment, aşa că ar fi bine ca şi administraţia locală să ia în considerare acest lucru şi să dea o direcţie în strategia de dezvoltare a turismului pentru a folosi aceste atuuri, să avem mai multe evenimente”, a declarat Gabriel Predescu, vicepreşedinte al AHC. Festivalul Internaţional de Film Transilvania, cele de teatru sau muzică ori Balul Operei se numără printre cele care atrag la Cluj oameni din afara municipiului. “Sunt evenimente importante, care aduc persoane în oraş, dar sunt de mică amploare la nivel de turism. Totuşi, există potenţial. Vom face tot posibilul ca prin noua asociaţie pe care o vrem la nivel de Cluj, în care să se implice cei interesaţi, să punem cap la cap ideile şi informaţiile oamenilor care lucrează în turism pentru a crea evenimente de anvergură”, a menţionat Martin Bikfalvi, preşedintele Agenţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism pe Regiunea de Nord-Vest.

În 2010, numărul turiştilor care au ajuns la Centrul de Informare Turistică (CIT), din subordinea Primăriei Cluj-Napoca, a fost de 7.952, dintre care 51,62% străini. Potrivit datelor transmise de Biroul mass-media al primăriei, de la înfiinţare până în noiembrie 2010, pragul CIT a fost trecut de 17.677 vizitatori. Dintre aceştia, 42,33% au fost români, restul de 57,67% fiind străini. Principalele ţări de provenienţă ale acestora din urmă sunt Germania (11%), Franţa (10,9%), Spania (7,6%), Ungaria (4,4%), Italia (4,3%), Marea Britanie (3,4%), Polonia (2,5%), Austria (2%), SUA, Israel, Belgia, Olanda, China, Suedia, Cehia, Norvegia.

Comenteaza