Invazie de sezon în mallurile Clujului

Invazie de sezon în mallurile Clujului
Administratorii marilor centre comerciale estimează în decembrie creşteri ale traficului de 10-15% faţă de 2009. Cumpărarea cadourilor dă un imbold comercianţilor pe final de an.
Îmbrăcăminte şi articole sportive de sezon, bijuterii sau jucării pentru cadouri, obiecte care decorează casa cu ocazia Crăciunului şi produsele pentru mesele de sărbătoare sunt principalele segmente care cresc vânzările marilor centre comerciale în ultima lună din 2010.

Iulius Mall (IMC) va avea mai mulţi clienţi în acest an faţă de 2009, estimează reprezentanţii administratorului centrului din Gheorgheni. Comparativ cu perioada similară a anului trecut, conducerea Iulius Group se aşteaptă la o creştere a traficului cuprinsă între 10 şi 15%. “Cele mai aglomerate zile sunt cele de weekend şi în preajma sărbătorilor”, menţionează Gabriela Doboş, PR assistant Iulius Management Center. Planurile de achiziţii de cadouri sunt cele care determină în mare măsură creşterea vânzărilor magazinelor din mall. “În aceste zile, clienţii care ne trec pragul caută cadouri pentru cei dragi.

Majoritatea magazinelor din Iulius Mall oferă produse care pot fi dăruite de sărbători. Printre articolele care se vând foarte bine se numără decoraţiunile de Crăciun, jucăriile, bijuteriile, articolele vestimentare şi alimentele”, informează reprezentanţii Iulius. “Bugetul mediu de sărbători al unei familii este în decembrie mai consistent decât în alte luni ale anului şi este extrem de diversificat. Ponderea cea mai mare din acest buget este cheltuită pe alimente şi apoi pe cadouri”, a transmis conducerea IMC.

Chiriaşii Polus Center Cluj (PCC) înregistrează creşteri de vânzări pe mai multe segmente în aceste săptămâni, de la alimente, îmbrăcăminte şi articole sportive la electronice, electrocasnice şi decoraţiuni specifice sărbătorilor, care au apărut în mai multe magazine, inclusiv în standuri pe traseul de cumpărături. Conducerea Polus estimează că în decembrie 2010 numărul de clienţi va creşte cu 10-15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. “Cele mai aglomerate zile rămân cele de weekend, când numărul vizitatorilor creşte cu până la 48% faţă de zilele săptămânii. O parte din acest procentaj este datorat şi clienţilor care provin din celelalte judeţe ale Transilvaniei”, precizează reprezentanţii PCC. Studiile efectuate de Polus arată că suma medie cheltuită de o persoană într-o vizită a complexului, la începutul lunii noiembrie, era de 65 de euro. “Bazându-ne pe experienţa anilor trecuţi, putem spune că în luna decembrie în mod sigur valoarea medie cheltuită de un individ per vizită va creşte cu 35-40%, datorită apropierii sărbătorilor de iarnă”, a transmis Adrian Oancea, PR manager al PCC.

Magazinul Central are mai mulţi clienţi pe final de an, susţin reprezentanţii complexului comercial. “Cele mai mari vânzări le avem la confecţii şi galanterie bărbaţi de la etajul 2, un punct de vânzare multibrand, încălţămintea de la etajul 1, de asemenea un magazin multibrand, punctul de vânzare de la etajul 2 al magazinului cu dresuri şi şosete, tot un magazin multibrand, lenjeria Triumph, produsele L’Oreal şi îmbrăcămintea de femei Via Appia din corpul nou de clădire”, a precizat Monica Onac, reprezentant al biroului de marketing. La Central se mai vând bine în această perioadă bijuteriile, produsele de marochinărie, confecţiile şi tricotajele, îmbrăcămintea şi încălţămintea pentru copii şi nou-născuţi, decoraţiunile şi articolele sportive, dar şi articolele specifice sărbătorilor de iarnă: globuri, brazi, decoraţiuni pentru pomul de Crăciun (globuri tradiţionale din sticlă) şi jucăriile. În prima jumătate a lunii (2-16 decembrie), complexul a înregistrat 112.242 de vizitatori, în creştere cu 8% în 2010 faţă de 2009. “În ceea ce priveşte vânzările, ne menţinem la acelaşi nivel faţă de 2009”, a menţionat Onac. În decembrie, Central a inaugurat două unităţi: Coccodrillo - îmbrăcăminte pentru copii şi un restaurant cu specific bavarez.

Adevăratele reduceri, în ianuarie

iulius Mall şi Polus sunt invadate de cumpărători, în slalom de shopping printre decoraţiuni de sezon, urşi polari, beculeţe şi brazi împodobiţi. “Am fost ieri în Iulius, era o înghesuială de groază, de-abia am putut să merg pe coridoare, iar la Auchan erau cozi interminabile”, ne-a relatat un cumpărător. “E criză, se zice. Uite criza: coadă la garderobă! De fapt, luna viitoare toate vor fi mai ieftine, fiindcă vin reducerile după 6 ianuarie”, constată un angajat din mall.


Comenteaza